Kaartverkoop via theater de Maagd

Для українців вхід вільний! Щоб отримати безкоштовні квитки, надішліть електронний лист на адресу: info.hetconcertkoor.nl

J.S. Bach – Weihnachtsoratorium

KERSTCONCERT door Hét Concertkoor

Het Weihnachtsoratorium van Johann Sebastian Bach is ongetwijfeld een van de meest bekende en indrukwekkende werken uit de muziekgeschiedenis: wat de Matthäus-Passion is voor de passietijd is het Weihnachtsoratorium voor de Kersttijd. Het Weihnachtsoratorium brengt vreugde en vrolijkheid. Geen droefenis en geen lijden.

Door de omvangrijke bezetting met koor, solisten en groot orkest met strijkers, fluiten, hobo’s, hoorns, trompetten en pauken, is het oratorium een feest om te beluisteren. Het is kerstfeest in zijn volle glorie, een feest van schetterende trompetten, juichende koren, fluweel klinkende hobo’s en prachtige aria’s.

Het Weihnachtsoratorium schreef Bach toen hij 49 was, op het hoogtepunt van zijn carrière.

Hét Concertkoor voert de eerste vier cantates uit. Ook bij dit concert van Hét Concertkoor, tekent het fenomenale Amsterdam Mendelssohn Chamber Orchestra weer voor de begeleiding. Vocale solisten zijn sopraan Marjon Strijk, alt Charlotte Stoppelenburg, tenor Alex Vermeulen en bas Kris Belligh.     Het continuo-orgel wordt bespeeld Toine Jimkes en het geheel staat onder leiding van André Telderman.

Net zoals bij de concertserie van Hét Concertkoor in de afgelopen maand juni, blijft het koor ook nu onze Oekraïense medebewoners onverminderd steunen: zowel in koor als orkest nemen diverse Oekraïense professionele musici deel aan dit concert.

Na het concert is er afterparty met koor en solisten in de foyer. Het theater blijft daarvoor tot 12 uur open.

Er valt weer veel te genieten bij Hét Concertkoor!

Hét Concertkoor werd in september 1994 opgericht onder auspiciën van de toenmalige Muziekschool van Bergen op Zoom als projectkoor voor een tweetal doelen: de tweejaarlijkse uitvoering van Bachs Matthäus Passion en als basiskoor voor de grote koorprojecten van het Muziekfestival West-Brabant. Van beide projecten was de oprichter van het koor Alex Vermeulen ook de initiator.

In deze vorm zong het koor vele uitvoeringen van de Matthäus Passion (naast Bergen op Zoom ook meerdere malen in Oosterhout en Zaltbommel) en werkte het mee aan de series koorconcerten van het Muziekfestival West-Brabant: vier uitvoeringen van de Grande Messe des Morts van Hector Berlioz in 1996 en vijf uitvoeringen van de Messa da Requiem van Verdi in 1998…